Målning av Lill-Jonases dag 17 och 18

Det blev inte riktigt som vi tänkt oss, men ganska nära...
 
Lördagen började bra, Astor var på plats redan kl 7, så det var bara att tvinga sig upp. 
Han och Micke gick ut och började och jag inväntade barnvakt från min mamma. Men efter 9 så började det regna, riktigt spöregn och enligt SMHI och YR.no så skulle det dugga, ca. 0.8 mm mellan 12-16 så tjii fick vi. 
Så in kommer grabbarna dyngsura, så Astor åkte hem och min mamma behövde inte komma så jag höll mig inne med barnen. Efter ca. 1,5 timme så blev det uppehåll så då gick Micke ut igen och jag stannade inne.  
Astor hamnade sen på akuten med sin mamma. Jag och barnen åkte till Låghed runt 16 för att fira Mickes systers dotter Madde som fyllde 16 år. Och Astor kom hem från akuten runt 16.30 åt lite middag och åkte sen och hjälpte Micke. Så förutom några timmar så jobbade Micke själv hela dagen. 

Söndagen var det bättre väder och då följde även Helen med Astor hit och dom dök upp vid 7, så då gick vi ut. Helen var inne med barnen, jag var med Astor i skyliften och Micke jobbade från stege. 
 
Så efter dessa två dagar är vi färdig med allt UTOM
 
* Andra varvet vitt och grå färg ungerfärt från "kuren" (utbyggnaden med toan och hallen) och uppåt
* Baksidan (Endast 2 tredjedelar skrapning som är gjord där) 
 
Vi som räknade med 3-4 dagar till inkl. baksidan och ja hade inte Micke behövt varit själv på lördagen så hade vi nog hunnit med båda kortsidorna och skrapat baksidan, men en halvdag till i skylift så är vi klara med den västrasidan. Så tar vi baksidan, en annan gång och vi får väl räkna med att det tar ca. 2 dagar så helt ute och cyklade med vår beräkning var vi inte. 
Måste även måla stuprören, men det blir också en annan gång. 
Balkongdörren ska bytas så därför är den inte målad, och fodren runt fönstret på västrasidan är bara målade ett varv för de fönstrena ska bytas ut och då behöver fodrena också bytas. 
 
Här kommer lite bilder på huset! 
 








1 JUNITJEJ:

skriven

Vilket vackert hus!

Svar: Tack så mycket 😄
Linda

Kommentera här: