Dagarna rullar på

Ja som rubriken lyder så rullar dagarna på här hemma och jag har tyvärr inte så mycket tid att ägna åt bloggen. 
 
Förra veckan så sov Micke borta för första gången sen Wille kom, två nätter, men onsdagen så var vi på kalas och firade Wilma som fyllde 11 år på torsdagen så hälsade vi på Emma så Wille sov i babyskyddet när vi kom hem så jag lät honom sitta kvar där medans jag la Della, så båda kvällarna gick smärtfritt. Della kom in till min båda nätterna, ena kvällen innan jag somnat och andra vid 4-4.30 nångång. 
Dagen efter, fredagen, så hade vi begravning för farmor, så jag skulle ensam ta hand om två barn och göra mig själv iordning. Hade förberett fröknarna på att Della skulle komma någongång mellan 9 och 9.30 men tro det eller ej men Della var där kl 8:55 och vi var först på plats vid kapellet (kyrkan renoveras) kl 9.25.
Men då klev jag upp kl 5.50, för att hinna duscha innan barnen vaknade, och jag hann precis för 6:15 så började Wille gråta så Della vaknade. Gav henne frukost och ammade Wille som somnade om och så satte jag Della framför tv.n så jag skulle kunna göra mig klar. Så det gick riktigt bra! 
 
Della var jätteglad att äntligen få komma tillbaka till förskolan, efter att ha varit hemma i över två veckor. Första veckan så var hon förkyld och veckan efter så var hon så hostig så hon fick vara hemma. 
 
 
Helgen gick superfort och vi har bara hållt oss hemma, jag och Matilda tog en promenad med nya vagnen medans Astor var här och satte upp fönsterbrädor och hjälpte Micke med släpvagnen. 
 
 
Har nu fönsterbrädor i 3 fönster, köket (på bilden), matsalen och ena fönstret i sovrummet. 
Ida köpte en när dom var till Biltema för några veckor sen, bara för att jag skulle få se hur det blev, och sen när jag skickade iväg Micke för att köpa till övriga fönster så fanns det bara två inne men det är ialf en början och de viktigaste fönstren, de mot vägen är klara. Känns så kul att kunna få upp lite blommor och få lite liv i fönstrena. 
 
Solen ligger på baksidan av huset så det blir så varmt i huset, matsalen och Dellas rum så har jag bra gardiner att dra för men de i vardagsrummet är för tunna, så de hjälper inte, så nu har jag beställt tygprover från Jotex, försökte från Ellos också men fick till svar: 
"Hej. Tack för att du hörde av dig till oss. Vi skickar dej typprov på dessa artikelnummer. Med vänliga hälsningar Josephine Ellos"
 
Lite smådåligt kan jag tycka. På jotex så fanns det en knapp under köp-knappen där det stod beställ tygprov så det var jättelämpligt plus att jag har 50% rabatt på dyraste varan, och 18 meter tyg lär ju kosta lite, men det ska bli kul med nya gardiner. Kan ju inte köpa färdiga för de behöver vara 1,55 m och de färdiga är bara 1,50 m så det blir metervara så har Helen lovat att sy gardiner åt oss. 
Ska flytta över de jag nu har i vardagsrummet till sovrummet, så jag äntligen får gardiner därinne också, det rummet har ju bara varit klart i ett år i maj... 
 
Denna vecka så är Micke borta 3 nätter, han åkte idag på förmiddagen och kommer hem sent på torsdag. 
Jättetråkigt att han blir borta så länge, men det ska nog gå bra. Dagarna som sagt, rullar på! 
Och Wille har börjat få bra kvälls och nattrutiner, somnar runt 19-19.30 och sover till 03-03.30, så det är perfekt att lägga han då och sen lägga Della och hinna med lite plock på kvällarna. 
Hinner ioförsig mycket på dagarna också, för han sover rätt så bra då också, men inte lika länge och inte på speciella tider ännu. 
 
Della vaknade kl 6 imorse och somnade bredvid mig i soffan idag runt 10-10.30 och sov 10-15 min så efter lunchen så somnade hon inte i vagnen så hon fick vara uppe, men förhoppningsvis så somnar hon fort ikväll. 
Hon sitter nu framför tv.n och Wille sover i sin säng, och jag har tagit reda på lunch, disk och tvätt och kände att jag hade en kvart över att skriva lite här så ni vet att lever och har det bra! 
 
Nej jag ska ta och röja lite till medans Della underhåller sig själv och Wille sover. Ha en fin dag! 
 
1 Frida Östberg:

skriven

Hej Linda!

Hoppas allt är bra med er och grattis till den lille =)
När jag läste ditt inlägg så blir jag bara tvungen att tipsa dig angående om att beställa på Jotex. Om man har 50% på beställning, så beställ en viss antal meter på dig själv och signa sedan upp micke och beställ resten på honom. Så har vi gjort när jag skulle beställa 20(!!!) meter tyg till vår gamla lägenhet. Det blir ju väldigt mycket billigare så. Den enda nackdelen är att Marcus nu "gnäller" om att han fått mail från Jotex, hahaha!

Svar: Smart ;) Jag brukar anmäla honom i vissa saker, sist så var de Nestlé cluben så jag fick gratis mellanmål till Della (anmälde mig så jag fick gröt för nån vecka sen) Haha!
Linda

Kommentera här: