Förskräcklingskassan

UPDATE
 
Det ringde en handläggare på torsdagsförmiddagen och jag förklarade samma som för kundcentermedarbetaren och handläggaren sa att arbetsgivaren lära skicka in papper och att dom inte gjort de (hade enligt henne på sig till den dagen 26 mars, andra tjejen sa ju den 24 mars) och jag sa som jag tyckte att de borde ha skickat information till mig också osv. tillslut så sa hon "Okej, vet du vad, jag litar på att du ha koll och att du har skyddat ditt SGI, så jag handlägger ditt fall nu om du lämnar dessa uppgifter på heder och samvete, så ska du ha pengarna på måndag". Så jag kommer kunna betala mina räkningar ;) 
 
-------------------------------------------------------------------------------------
 
 
Hur f*n är dom funtade på försäkringskassan egentligen!?
 
Jag har varit duktig och skyddat mitt SGI så att den dagen kom när jag skulle vara föräldraledig igen så skulle jag ha samma som med Della. Har anmält och ansökt och skickat in papper om att jag jobbat och varit arbetslös och jag ska få pengar utbetalt imorgon. Dock så syns inte utbetalningen förns dagen innan så jag loggade in idag och där står "Inga kommande utbetalningar", så jag ringer dit och sätter mig i den roliga telefonkön... är så glad att man kan välja att bli uppringd så man slipper sitta och vänta och höra "Du är nr 443 i kön". 
 
Fick prata med en medarbetarbetare på Kundcenter som kunde se att dom behövde ha in intyg från min arbetsgivare eftersom jag jobbat deltid under tiden jag varit arbetslös. Fattar dock inte vad de ska spela för roll när jag ändå skyddat mitt SGI! Dom behöver ju inte räkna ut hur mycket jag ska ha eftersom jag ska ha samma som förra gången!!! Det pappret skickades ut till min arbetsplats, inte ens till lönekontoret, den 5 mars och dom hade tills igår, den 24 mars och jag ska ha mina pengar den 26 mars! 
Och dom har inte ens meddelat mig om att dom ska ha in intyg från min arbetsplats. 
På den punkten så är ialf a-kassan bättre, för dom meddelar mig att dom behöver t.e.x arbetsgivarintyg och så ringer jag arbetsgivaren och ber om det och skickar in till a-kassan, då har jag ju ialf koll på att det blir gjort. 
 
Ja jag är arg så jag kokar snart!!! 
 
 
Jag är så glad att Wille sovit i babyskyddet sen vi kom hem efter att ha skjutsat Della till förskolan så jag har haft tid att sitta med den här skiten! 
 
Känns ju inte så roligt att jag unade mig nya kläder igår när jag inte kommer att ha råd att betala mina räkningar denna månad! SUCK! 
 
Ja ialf så ska en handläggare ringa mig för hon på kundcenter hade ingen behörighet att göra något! 
Jag hoppas innerligt att hen kan lösa det snabbt. Hatar att behöva låna pengar! 
 
Nu vaknar Wille, så jag ska ägna lite tid åt honom! Hör av mig med en uppdatering... 
 

Kommentera här: