Fullspäckad vecka

Denna vecka har jag att göra nästan varje dag! 
 
Micke åkte igår eftermiddag och kommer hem på fredagen, så det blir fyra nätter utan honom. 
Så det är väl likabra att hitta på saker så dagarna går...
 
Nyklippt Tindra
 
Idag så var jag med Tindra till frisören i Bollnäs, Della var på förskolan så jag och Wille passade på att shoppa lite, började med Albert & Herbert och fick tag på en sååå fin klänning till Della och lite småsaker. 
Stannade till på Röda Korset och köpte lite fina kläder till barnen, ett par jeans, en skjorta och en hoodie till Wille och en jumpsuit till Della, allt för 70kr. Hämtade upp Tindra och gick sen en vända på stan och jag provade ett par skitsnygga byxor på SåFin. Stlk 36 fick jag igen med våld och dom satt jättesnyggt (förutom de som hängde över...) stlk 38 fick jag lätt igen men de hängde jättemycket vid rumpan, så jag köpte den mindre storleken, hoppas ju på att gå ner några kg till så... Och när jag hittade byxor som satt snyggt och dessutom var nedsatta från 449kr till 300kr så köpte jag två par, köpte även en oversize tröja i mörkgrå/svart. Köper ju bara kläder till barnen så det var lite kul att unna sig själv något också! Vi åt lunch på Krokanen och åkte sen till Alfta och hämtade lillan på förskolan. 
 
Dellas fynd, 20 kr för jumpsuiten och 149 kr för klänningen 
 
Detaljbild på klänningen och fjärilarna, som i verkligheten är marinblåa
 
Willes fynd, ett av plaggen kostade 20 kr och två 15 kr styck (vet inte vilka och ursäkta suddig bild) 
 
Mina fynd, dock så är byxorna svarta, vet inte varför dom blev så grådassiga på bilden... 
 
Imorgon efter förskolan så åker vi direkt upp till Voxna för att fira morfar på 75 årsdagen och på torsdag ska Della bada med antingen Emma eller Helen, pratade med Emma igår och hon ville iväg och bada med henne och idag sa Helen att hon ville iväg med henne, så jag ska höra om jag ska hjälpa Emma med att färga utväxten istället när Della är och badar med farmor så får Emma åka med henne en annan dag! 
 
Fredag så blir det 22-årskalas hos Ida och på lördag så ska jag och Emma iväg på en liten roadtrip men vad vi ska göra får ni se då :) 
 
Ja som sagt lika så bra att hålla sig sysselsatt så att dagarna tills Micke kommer hem går fort! 

Kommentera här: