Rubrik

Ja det är alldeles för svårt att komma på någon rubrik... skriver ju så sällan så det blir så många olika ämnen/saker som det handlar om. 
 
Sist jag skrev så hade jag en fullsmäckad vecka och det blev Helen som tog med Della på badhuset så fixade jag Emmas hår. Dock så vägrade Wille att sova just då, så hon fick göra de mesta själv... 
 
Fredagen så fick vi gofika hos Ida, både smörgåstårta och marängtårta med hallongädde och daim och fika.
Allt var sååå gott! Åt tills jag mådde illa. 
Fredagen var även dagen som Micke, efter fyra nätter borta, äntligen kom hem. Della blev sååå glad när hon fick se honom och var med honom hela kvällen och kramade och pussade på honom. 
 
Lördagen så skulle ju jag och Emma iväg på roadtrip till Bollnäs och grejen vi skulle göra va att skaffa fransförlänging, men en halvtimme innan vi skulle åka så såg jag att hon skickat ett sms för 30 minuter sen att hon var sjuk och inte kunde göra det. Emma blev besviken för hon klivit upp kl halv 8 o gjort sig iordning och allt, eftersom hon skulle hoppa av hos Ida i Alfta efteråt och gå på inflyttningsfest, och jag hade sett framemot att inte se så trött ut jämt. Men men så kan det vara, vi blev ialf båda så irriterade att vi inte ens ville boka en ny tid. 
Får se i framtiden om jag ger det en ny chans. Det är ju såå dyrt, men denna tjej gjorde sin utbildning och hade erbjudande i marsmånad med ett billigare pris. 
 
Så istället så spenderade vi dagen hos Astor och Helen, fick lunch och middag och Della fick leka med sina kusiner. Wille var på strålande humör och log och skrattade åt Helen. 
 
Sötaste Wille
 

Söndagen åkte vi upp till Voxna direkt efter frukost för att hälsa på Eva, innan hon for hem till Värmland igen. Åkte dock hem ganska tidigt för att få spendera lite tid denna helg hemma också. Tanken var även att städa, handla och dona lite innan Micke for bortöver men ingen av oss orkade utan vi sköt fram det till måndagen, men då hann vi inte för Micke jobbade så sent och ingen av barnen sov någon middag! 
Della vägrade trots 3 försök och Wille sov bara korta stunder i min famn, så fort jag la ner honom så vaknade han. 
 
Därför så handlade jag idag innan jag hämtade Della på förskolan, och när vi kom hem så sov Wille gott i babyskyddet och Della lekte med sin bondgård och kikade på tv så jag hann plocka ur diskmaskinen och fylla och starta en ny, tvätta en maskin och hänga den och starta en ny, dammsuga hela huset (dammsög bredvid babyskyddet men Wille märkte inget), laga mat, äta mat och baka en morotskaka, hann även börja sortera tvättad tvätt som jag lagt på ett bord innan han vid 17.30 vaknade (somnade in ordentligt på väg hem från förskolan, runt 14:15-14:30) så över tre timmar sov han. 
 
Så det känns riktigt skönt att ha ett någorlunda städat hem :) Imorgon kommer nämligen min kära vän Anna hit från Stockholm med sin man, barn och stora mage. Ska bli så kul att träffa dem och se hur mycket lilla E har vuxit sen sist. Anna har ju sin familj i Härjedalen och det är precis halvvägs till oss från Stockholm, så när dom åker dit så brukar dom kunna stanna till hos oss och hälsa på, sist var nog ett år sen, på Dellas födelsedag, för när dom var upp efter de så var jag inte hemma, utan jag jobbade. Ja som sagt så ska det det bli riktigt kul att träffa dem imorgon. Jag ska gå och lägga mig nu, ska försöka kliva upp tidigt imorgon så jag hinner duscha innan barnen vaknar, ska nämligen till Edsbyn på BVC och väga och mäta Wille efter jag lämnat Della på förskolan. 
Det ska bli spännande. 
 
God Natt 
 
 Orkar inte gå igenom inlägget just nu, så jag ber om ursäkt om det är några konstiga stavelser eller menningar som hoppar hit och dit... blir så när jag har bråttomt och skriver ibland...
 
1 Anna.:

skriven

Så himla tråkigt att vi inte kunde ses! Jag längtar verkligen efter att få träffa er. Hoppas att allt gick bra på bvc idag. kramar

Svar: Ja verkligen jättetråkigt att ni inte kunde åka upp :( Hade verkligen sett fram emot att träffa er! Men förhoppningsvis så får vi en ny chans i maj! Kramar
Linda

2 Lovisa:

skriven

Men åh, var tydligen inklickad på ett gammalt inlägg så jag har helt missat att du uppdaterat massa! Nu har jag iaf läst ikapp, och shit vad grym du är som fixar att ha båda barnen själv flera dagar när Micke är borta! Värsta supermorsan :) Själv får jag typ panik när jag tänker på när Anders ska jobba kvällar bara och hur fan jag ska få båda att sova då xD Men man får väl lära sig sina knep gissar jag.. Dom är ju såå fina dina hjärtan, och jag förstår precis vad du menar med känslan - man känner sig så otroligt lyckligt lottad alltså ❤️ Jättekram till er!!

Kommentera här: