Trotsålden?

Della har förvandlats till en liten nej-sägare som sparkar, skriker och slås om hon inte får som hon vill/det inte går på hennes sätt/som hon tänkt sig... 
Hon har haft någon sån här period tidigare, men då har det gått över på 3-4 dagar, denna gång så började de i lördags-söndags, så ännu har bara 5-6 dagar gått och imorse så var hon på mycket bättre humör (förutom vid tandborstningen, men den är jämt en kamp) men hon var lite mammig vid lämning på förskolan, men det gick bättre att lämna idag än igår.
 
Lollo hade lagt upp en länk igår Så överlever ni trotsåldern som jag läste och det stämmer in väldigt mycket, kändes skönt att läsa för att veta att det är något som dom måste/ska gå igenom och lite verktyg för att göra det så behagligt som möjligt så nu känns det lite lättare att gå igenom det. 
Önskar dock att Micke inte var bortrest just nu... tisdagskvällen så somnade barnen inte förns 22.15-22.30 men går så somnade de redan 21.00-21.15 båda två så jag fick tom. lite egentid på kvällen, då jag hängde tvätt och uppdaterade bloggen. 
 
För att underlätta när Micke är borta så får Della sova i vår säng, för då kan jag amma och läsa/lägga henne samtidigt :) Mysigt att ha henne med och jag vill inte att hon känner sig utanför när det gäller Wille. 
Hon vill ha mycket närhet den tjejen och speciellt när hon ska sova. 
 
Igår morse så vägrade hon att bli buren samtidigt som Wille, men imorse gick det hur bra som helst, så det är väl olika från dag till dag antar jag! 
 
Fantastiska fina lilla tjej, som blir sååå stor! 
 
Vi var ute och lekte igår efter förskolan, de bästa sätet att få henne ur bilen, häromdagen så fick jag bära hennes skrikandes in, hon gungade, åkta rutchkana och blev sååå glad när jag öppnade locket till hennes nya sandlåda. 
 
Hon lekte så fint
 
Jag och lillebror tittade på, Wille passade även på att äta mellanmål ute i friska luften 
 
Men sen skyndade vi oss in, och kom precis in innan det började ösa ner! 

Kommentera här: