Renovering övervåningen

Nu har även elektrikern varit här i två dagar och fixat el-dragningar. Jag gjorde en jättefin ritning till honom så han var imponerad :) Haha, jag gjorde några svarta pluppar för hand på planritningen som jag gjort på Roomsketcher, den som jag lagt upp här tidigare, har nog gjort om den så jag ska lägga upp den senaste versionen i nästa inlägg!
Jocke har börjat att sätta upp OSB-skivor och så gipsskivor ovanpå dem.  
Nästa vecka kommer rörmockaren och om två veckor så kommer mattläggaren och börjar på med badrummet. Jag och Micke var in till Leanders Golv idag och valde vilket golv och väggmattor vi vill ha.
Det blir ett grått golv som ser ut som träplankor och så en vit matta på väggen, men med lite ljusaljusa streck/mönster. Se bilderna längst ner. 
 
Dessa bilder är från Della och Willes rum!
 

Hålet är till för stegen till vinden 

Jocke in action
 
Och dessa bilder är från badrummet!
 
Uttag till tvättmaskin och torktumlare

Här har det kommit upp en vägg, så delar av rummet i två och bakom denna kommer min och
Mickes walk-in-closet vara. 
Micke jobbade hemifrån idag så han följde också nyfiket med upp och kikade medans hantverkarna, eller "snickorna" som Della kallar dem, åt lunch. 
 
Här är bilder på våtrumsmattorna som vi valde! 
 
Väggen i badrummet
 
Golvet i badrummet

Kommentera här: